اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

به وبگاه تخصصي فناوري و موبايل هاي هوشمند جهان خوش آمديد.

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

۵ بازديد

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به يك فوريت اجتماعي رسيده اند ، كه معتقدند محدوديت هاي زيادي دارد و هيچ مجري قوي اي ندارد. “من به ندرت به اورژانس هاي اجتماعي مراجعه مي كنم و چندين بار تماس گرفته ام تا به حادثه اي مربوط به چند …

منبع: گزارشكر يك
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است https://reporter1.ir/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/ Sat, 18 Sep 2021 14:01:01 0000 عمومي https://reporter1.ir/اورژانسي-كه-وضعيتش-اورژانسي-است/

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به يك فوريت اجتماعي رسيده اند ، كه معتقدند محدوديت هاي زيادي دارد و هيچ مجري قوي اي ندارد. “من به ندرت به اورژانس هاي اجتماعي مراجعه مي كنم و چندين بار تماس گرفته ام تا به حادثه اي مربوط به چند …

منبع: گزارشكر يك
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

آنها كلينيك دارند و در زمينه آسيب هاي اجتماعي كار مي كنند. آنها به يك فوريت اجتماعي رسيده اند ، كه معتقدند محدوديت هاي زيادي دارد و هيچ مجري قوي اي ندارد.

“من به ندرت به اورژانس هاي اجتماعي مراجعه مي كنم و چندين بار تماس گرفته ام تا به حادثه اي مربوط به چند سال قبل مراجعه كنم. بوسه كودك آزاري بود. پدر بيمار رواني بود و بچه هايش را كتك مي زد. يادم مي آيد وقتي زنگ زدم نمي توانم كاري انجام دهم زيرا در شرايط اضطراري اجتماعي قدرت اجرايي وجود ندارد. يك اورژانس اجتماعي آمد و به پدر بچه ها خبر داد و با رفتن او اوضاع بدتر شد. بدتر از آن ، پدرم شروع به دعوا و دعوا كرد. ميدوني چيه اورژانس اجتماعي مانند يك خط ترسناك است. “دفعه بعد كه پدر كودك بار ديگر كودك را مورد آزار و اذيت قرار داد ، مادر كودك با من تماس گرفت و نتوانست كاري انجام دهد. من به او گفتم با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد ، اما او گفت كه او قبلاً تماس گرفته بود و نتيجه اي نداشت.”

– بچه ها چي شد؟

– هر چيزي. پدر هر روز بچه ها را عذاب مي داد تا جايي كه بچه ها هم عصبي بودند و موهايشان مي ريخت. مادر بچه ها مي خواست شوهرش در اين مركز روانپزشكي باشد ، اما او نياز داشت و پول زيادي نداشت.

مركز مراقبت از كودكان سارا مي گويد: او مددكار اجتماعي است و سالهاست در زمينه كاهش خسارت فعاليت مي كند. او گفت: “فوريت هاي اجتماعي ، مانند بسياري از ابتكارات ديگر ، ضعيف تعريف شده است.” مجري قوي وجود ندارد. “به عنوان مثال ، اگر زني كه تجربه خشونت خانگي داشته است با 123 تماس بگيرد ، چگونه يك اورژانس اجتماعي مي تواند وضعيت او را تغيير دهد؟”

افرادي كه كلينيك هايي را براي كمك به كودكان كار يا كاهش آسيب هاي اجتماعي اداره مي كنند ، فكر مي كنند كشور به يك فوريت اجتماعي نياز دارد ، اما اين اورژانس به اندازه كافي قابل اجرا نيست.

بيست و سه سال از اورژانس اجتماعي ايران مي گذرد و يكي از اهداف اورژانس كمك به كاهش آسيب ها و پرونده هاي حقوقي است ، اما آيا اين اقدامات واقعاً م effectiveثر بوده است؟

از آنجا كه اورژانس اجتماعي توسط سازمان هاي بهزيستي از طريق مناقصه و قرارداد به بخش خصوصي واگذار مي شود و به گفته برخي از مقامات بيمارستان خصوصي ، اين يكي از پروژه هاي به اصطلاح رفاهي “تفل” است ، بنابراين همه نمي توانند اين اولويت را دريافت كنند. به البته كلينيك هاي با تجربه شرقي رضايت بالايي نداشتند و مي گفتند هزينه اين عمل گران است و هنگام محاسبه ماليات و كسرهاي انساني ناكارآمد است.

او گفت: “ما 123 كودك كار را جمع آوري مي كنيم.” “آنها در سال هاي اخير استدلال كردند كه رفتار بدي با كودكان ندارند و در نهايت به كلينيك غربالگري فرستاده شدند.” با اين حال ، در حالي كه شرايط اضطراري اجتماعي فاقد قدرت و اختيارات اجرايي است و به اندازه تجمع كودكان كار در شهر ، ديدن اتومبيل آنها يا همراهي افراد بي سرپناه به پناهگاه ها م effectiveثر است ، هنگامي كه زني با خشونت خانگي مواجه مي شود ، حتي اگر با 123 تماس بگيرد ، “قوه قضائيه مداخله مي كند”. انجام داد. “

شخص ديگري كه حدود 17 سال است با كيسه خواب و كودكان مجروح كار مي كند مي گويد در دو سال گذشته 50 كودك كار به اورژانس اجتماعي آورده شده اند و اورژانس با او خوب كار مي كند. هر زمان كه او با آنها تماس مي گيرد ، سرانجام ظرف 4 ساعت به كلينيك او مي آيند تا بچه ها را تحويل دهند.

او داراي مدرك كارشناسي ارشد روانشناسي است و معتقد است كه فوريت هاي اجتماعي محدوديت هاي زيادي دارد. به عنوان مثال ، او نمي تواند بچه اي را بدون حكم دادگاه بگيرد. همه مي دانيم كه گرفتن دستور دادگاه زمان بر است در حالي كه نام اورژانس مشخص است و مجروحان بايد در اسرع وقت از خطر نجات پيدا كنند. قضات بدون داشتن شواهد تصميمات دشواري مي گيرند و يافتن قضاتي كه در تعطيلات كار مي كنند دشوار است. برخي ادارات پليس و پليس 110 توجيه نمي شوند و مي گويند چرا بايد كودكان را از والدين خود جدا كرد. حالا يه كتك ديگه بنابراين فوريت هاي اجتماعي اغلب منجر به زمان طولاني انتظار براي دستورات دادگاه مي شود و منجر به از دست دادن فرزندان مي شود. كاستي هاي اين مشكل بايد برطرف شود. 123 در صورت حمايت قانوني و همراهي قاضي م effectiveثر است. به ياد دارم كه وقتي در روز گذشته شاهد سوء استفاده از سالمندان در تلويزيون بودم ، آگهي اي را ديدم كه به من مي گفت با 123 تماس بگيريد. در واقع همه اينها در تبليغات تلويزيوني زيبا است. 123 براي افراد مسن چه مي توان كرد؟ “يا در مورد خشونت خانگي چه كاري مي توانيد انجام دهيد؟”

فعالان اجتماعي وجود اورژانس اجتماعي را مثبت ارزيابي مي كنند و مي گويند: حقيقت اين است كه قوانين ما آنچنان كه بايد از كودكان محافظت نمي كند. »

– بعد از تحويل بچه ها ، سرنوشت آنها را دنبال مي كنيد؟

– نه

آيا در فوريت هاي اجتماعي چند نوزاد به دنيا آورده ايد؟

– نه

اينها برخي از نگراني هاي فعالان اجتماعي است كه معتقدند ما بايد به فوريت هاي اجتماعي رسيدگي كنيم و محدوديت هاي موجود را برداريم.

محدوديت هاي اورژانس اجتماعي كوچك نيست و حتي كاركنان از شغل خود راضي نيستند. بسياري از آنها كاركنان شركت هاي بزرگ هستند كه بدون بيمه يا قرارداد كار و برخي ديگر بدون حقوق ماه ها كار مي كنند. بسياري از آنها از نظر مالي دچار مشكل هستند و شرايط زندگي آنها روز به روز بدتر مي شود. اضافه كاري ندارند. مهمتر از همه ، آنها هيچ گونه امنيتي نداشتند و بارها در طول ماموريت خود تهديد به حمله ، ضرب و شتم يا مرگ شدند. اما اين افراد با عشق به كار خود ادامه مي دهند.

به گفته معاون امور اجتماعي سازمانهاي بهزيستي ، بسياري از كارگران فعال در مواقع اضطراري اجتماعي توسط سازمانهاي بهزيستي استخدام مي شوند ، برخي از آنها رسمي يا قراردادي هستند و بقيه با سازمانها قرارداد دارند. بنابراين ، چندين نامه به دبيرخانه اداري و استخدامي دولت هاي نهم و دوازدهم و شخص رئيس جمهور ارسال شد تا اين موضوع حل و فصل شود.

دكتر حبيب الله مسعودي فريد به گزارشگر يك گفت: به پس از اتمام همه اين كارها ، به وزارت بهداشت و رفاه ارجاع داده مي شود و در نهايت به كابينه تحويل داده مي شود ، جايي كه در حال حاضر توسط كميته اجتماعي دولت در حال بررسي است. وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد در لايحه مورد بررسي به دليل تغيير دولت تجديد نظر كند و گفت اين موضوع براي ما نيز مهم است. بنابراين ، بايد در كميته اجتماعي ترويج شود ، ادامه روند بايد به مجلس شوراي ملي ارسال شود ، و بايد فوراً با آن برخورد شود. يكي از مهمترين مفاد اين اقدام بحث ثبات نيروي كار است. قدرت كار در اين زمينه بايد پايدار و انگيزه بخش باشد. اگر نتوانيم افرادي را كه در اين زمينه كار مي كنند تثبيت كنيم ، دولت متضرر مي شود. دوره هاي آموزشي مختلفي در اين زمينه در حال انجام است و افراد با تجربه كمتر وارد اين حوزه مي شوند ، دوره ها را تماشا مي كنند ، تجربه كسب مي كنند و اين حرفه را ترك مي كنند و جاذبه را احساس مي كنند ، ما در حال از دست دادن هستيم. همچنين در قوانين ذكر شده است كه فعالان حوزه فوريت هاي اجتماعي را بايد مشاغل سخت و زيان آور دانست زيرا آنها داراي فشار كاري و رواني زيادي هستند. ”

او توضيح مي دهد: «اورژانس اجتماعي از سال 1378 ايجاد شده است ، در آن زمان دكتر طبابي مدير اداره رفاه اجتماعي و جراحت بود و او اين ايده را مطرح كرد و يك دوست ديگر و خط 123 اضافه شد و ما مي توانيم اولين قطعنامه قانوني را تصويب كنيم. ” تحت عنوان مقررات اورژانس اجتماعي 1392. اين آيين نامه وظايف نهادهاي رفاهي و ساير دستگاه ها را مورد بحث قرار مي دهد. يكي از موانع قانوني فوريت هاي اجتماعي اين است كه طبق ماده 80 برنامه ششم توسعه ، سازمان هاي بهزيستي بايد تا پايان يك سال برنامه فوريت هاي اجتماعي را در شهرهاي 50 هزار نفر يا بيشتر ايجاد كنند. در حال حاضر يك فوريت اجتماعي در 360 شهر وجود دارد. قانون ديگري كه به ما كمك كرد ، قانون حمايت از كودك و نوجوان است كه در سال 2013 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد. “اين قوانين احكامي هستند كه توسط وزارت رفاه تهيه شده و در نهايت به تصويب هيئت وزيران رسيده است.”

رئيس بنياد رفاه اجتماعي گفت: “بخش ديگر مربوط به تداركات اضطراري اجتماعي است كه خودروها را به بي سيم متصل مي كند.” در حال حاضر 460 وسيله نقليه داريم كه از اين تعداد 160 خودرو كرايه اي است. اورژانس اجتماعي يكي از مهمترين شرايط اضطراري در كشور است كه نياز به به روزسازي ناوگان حمل و نقل دارد. موضوع ديگر طرح تفصيلي آموزش نيروي انساني است. نكته ديگر نقش دستگاه هاي مختلف است. يك اورژانس اجتماعي به تنهايي نمي تواند كاري انجام دهد. وزارت بهداشت و رفاه چندين سال است كه به قضات نامه مي نويسد و حتي اين امر فوري است. آنها از قضات يا دادستان ها تماس مي گيرند و گاهي با سازمان هاي اجراي قانون وارد عمل مي شوند. قوانين فوريت هاي اجتماعي بايد به سرعت بازبيني و اولويت بندي شوند. ما انتظار داريم اين لايحه تا پايان سال 1400 به تصويب برسد. حدود دو ماه است كه اين لايحه پس از مشورت سازمان بهزيستي به مدت 7 ماه و وزارت رفاه به مدت 4 ماه به هيئت وزيران ارائه شده است. كميته اجتماعي دولت در حال حاضر در حال تحقيق است. “

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
اورژانسي كه وضعيتش اورژانسي است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.