بسياري از كارشناسان ، فقدان مهارت يا عدم مهارت را يكي از عوامل اصلي بيكاري جوانان جوياي كار و فارغ التحصيلان عنوان مي كنند و معتقدند كه به جاي تشويق جوانان به دنبال مشاغل محبوب ، بايد آنها را در مهارت هايي كه نياز دارند تربيت كنند. در آينده. بازار.. به گزارش گزارشگر يك ، …
منبع: گزارشكر يك
شانس پيدا كردن شغل را از دست ندهيد!
شانس پيدا كردن شغل را از دست ندهيد! https://reporter1.ir/شانس-پيدا-كردن-شغل-را-از-دست-ندهيد/ Sat, 18 Sep 2021 13:41:23 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/شانس-پيدا-كردن-شغل-را-از-دست-ندهيد/
بسياري از كارشناسان ، فقدان مهارت يا عدم مهارت را يكي از عوامل اصلي بيكاري جوانان جوياي كار و فارغ التحصيلان عنوان مي كنند و معتقدند كه به جاي تشويق جوانان به دنبال مشاغل محبوب ، بايد آنها را در مهارت هايي كه نياز دارند تربيت كنند. در آينده. بازار.. به گزارش گزارشگر يك ، …
منبع: گزارشكر يك
شانس پيدا كردن شغل را از دست ندهيد!
بسياري از كارشناسان ، فقدان مهارت يا عدم مهارت را يكي از عوامل اصلي بيكاري جوانان جوياي كار و فارغ التحصيلان عنوان مي كنند و معتقدند كه به جاي تشويق جوانان به دنبال مشاغل محبوب ، بايد آنها را در مهارت هايي كه نياز دارند تربيت كنند. در آينده. بازار..
به گزارش گزارشگر يك ، با توجه به اهميت رابطه بين مهارت ها و كسب شغل ، نياز به دريافت و بهره مندي از آموزش مهارت ها در عصر امروز ، نقش م effectiveثر و مهمي در ورود افراد جوياي كار به بازار كار ايفا مي كند.
آموزش فني و حرفه اي در ارائه نيروي كار ماهر و كارآمد م effectiveثر است و هدف از چنين آموزش هايي ارتقاء دانش و مهارت هاي فرد براي عملكرد بهتر در كار است.
عدم سرمايه گذاري كافي در زمينه آموزش مهارتها به معني غفلت و نابودي سرمايه انساني است.
معاون وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي غلامحسين حسينيه موسسات آموزش فني و حرفه اي را به عنوان اركان اصلي سيستم آموزش فني تعيين كرد و گفت:
احترام به مقام معظم رهبري ، با اشاره به تأكيد بر لزوم توسعه م effectiveثر ملي به موازات علم ، «مأموريت سيستم آموزش رسمي ملي بر عهده همه دانشگاه ها است و سازمان آموزش فني حرفه اي اصلي ترين نهاد محوله است. در مورد آموزش غير آموزشي. “كاركنان دولتي ماهر در كشور ، بيشترين مسئوليت آموزش فقط مسئوليت آنهاست.
معاون وزير كار معتقد است كه موسسات آموزش فني و حرفه اي داراي بزرگترين دارايي سازمان هستند: قدرت شايسته ، منابع انساني توانا ، امكانات وسيع ، ماموريت ها و قابليت هاي گسترده با توزيع جغرافيايي خاص. پيشنهاد.
به گفته رئيس م institutionسسه آموزش فني حرفه اي ، جهت فعاليتهاي موسسه بايد به سمت دستيابي به وضعيت اوليه خود براي مشاركت در توسعه ملي باشد.
علي حيدري ، كارشناس بازار كار به گزارشگر يك گفت: “وجود نيروي كار ماهر و شايسته بر شاخص هايي مانند رشد اقتصادي ، اشتغال ، كاهش بيكاري ، كاهش فقر و توزيع عادلانه درآمد تأثير مي گذارد.”
وي افزود سيستم هاي آموزشي كشورهاي ديگر آموزش مهارت هاي فردي را از سنين پايين نهادينه مي كنند. چگونه دانش آموزان و نوجوانان با مهارت ها و مشاغل مختلف آشنا مي شوند تا سريعتر جذب بازار كار شوند.
به گفته حيدري ، آموزش قدرت هاي خلاق و كارآفرين در كشورهاي توسعه يافته امري حياتي است و دولت ها براي دستيابي به اشتغال پايدار و گسترش فعاليت كارآفريني ، روي استعدادها و نخبگان ماهر سرمايه گذاري مي كنند.
اين كارشناس بازار كار بر لزوم همكاري صنعت و دانشگاه تأكيد كرد و گفت: “با توجه به وضعيت امروز بازار كار ، لازم است جوانان را به حوزه محبوب ، حوزه فناوري آينده يا حوزه مورد نياز جامعه سوق ندهيم.” مهارتها و آموزشهاي حرفه اي و مهارتهاي قبل از ورود به بازار كار ، قبل و حين تحصيل.
او معتقد است كه كمبود مهارت ها فارغ التحصيلان و كارجويان را از اشتغال محروم مي كند ، به ويژه فرصت براي دستيابي به شغل پايدار.
به گزارش گزارشگر يك ، كمبود مهارت امروز يكي از عوامل اصلي بيكاري است و ايجاد اخلاق و مهارت هاي كاري مستلزم تقويت فرهنگ خانواده و بهره مندي از آموزش هاي عملي در كنار دوره هاي تئوري و كلاسيك است.
كارشناسان تأكيد مي كنند كه براي به دست آوردن فرصت هاي شغلي مناسب ، لازم است مهارت ها و دانش فني لازم را كسب كرده و سپس كارآفرينان ماهر با سرمايه انساني حرفه اي و كارآمد در جامعه توسعه دهند.
انتهاي پيام
منبع: گزارشكر يك
شانس پيدا كردن شغل را از دست ندهيد!