از ديدگاه دانشجويان يك استاد بايد مهارتهاي آموزشي حرفهاي به ويژه استفاده از تكنولوژي آموزشي و وسايل كمك آموزشي و اهداف آموزشي و كاربرد درست ارزيابي را آگاهي داشته باشد. حيطه ديگري كه در صلاحيت، صلاحيت معلمي و صلاحيت حرفهاي معلمان به عنوان يك حيطه مهم شناسايي شده است، حيطه مهارتهاي حرفهاي مي باشد. درباره …
يك استاد بايد مهارت هاي آموزشي حرفه اي داشته باشد https://livemag.ir/2021/07/fan-app-intro/ https://livemag.ir/2021/07/fan-app-intro/#respond مجله زنده خبري Tue, 06 Jul 2021 18:09:28 0000 عمومي https://livemag.ir/?p=5258 از ديدگاه دانشجويان يك استاد بايد مهارتهاي آموزشي حرفهاي به ويژه استفاده از تكنولوژي آموزشي و وسايل كمك آموزشي و اهداف آموزشي و كاربرد درست ارزيابي را آگاهي داشته باشد. حيطه ديگري كه در صلاحيت، صلاحيت معلمي و صلاحيت حرفهاي معلمان به عنوان يك حيطه مهم شناسايي شده است، حيطه مهارتهاي حرفهاي مي باشد. درباره …
از ديدگاه دانشجويان يك استاد بايد مهارتهاي آموزشي حرفهاي به ويژه استفاده از تكنولوژي آموزشي و وسايل كمك آموزشي و اهداف آموزشي و كاربرد درست ارزيابي را آگاهي داشته باشد. حيطه ديگري كه در صلاحيت، صلاحيت معلمي و صلاحيت حرفهاي معلمان به عنوان يك حيطه مهم شناسايي شده است، حيطه مهارتهاي حرفهاي مي باشد. درباره اين روند (Fullan, 1997) مي گويد: بخشنامه ها برخي امور را در مدرسه تغيير مي دهند اما، موضوعات مهم را متاثر نمي كنند. از طرفي ديگر تأكيد فراوان بر برنامههايي دارد كه از طريق آن برنامهها، مأموريت، جايگاه اهداف و نقاط قوت و ضعف استادان معين ميشود و آن مجموعه براي تضمين و بهبود كيفيت خود روشهاي مفيد را اتخاذ مينمايد. دو عامل خصوصيات حرفهاي و مهارتهاي تدريس (فني) به نحوه روي آوردن معلمان به شغل خود بستگي دارد. يافته هاي پژوهشي Saka (2009) با عنوان ديدگاه دانشجويان طرح معلمي در مورد تأثير تمرين مدرسه اي به توسعه مهارت هاي حرفه اي آنان، نشان داده است كه براي توسعه مهارتهاي حرفهاي آگاهي از روشهاي تدريس در يك مدل آموزشي طراحي شده بسيار مهم و ضروري است و دانشجويان طرح معلمي بايد بتوانند از ابزار و وسايل آموزشي استفاده كنند. كارت ورود به جلسه فني حرفه اي : بعد از شركت در كلاس ها و اتمام فراگيري مهارت ها ، بايد براي شركت در آزمون هاي فني حرفه اي ؛ اقدام به دريافت كارت ورود به جلسه ازمون فني حرفه اي از سايت azmoon.portaltvto نماييد.
پيش از حضور در هر مدرسه، با مدير مدرسه هماهنگي لازم انجام شد. هر دانشآموزي متفاوت با دانش آموز ديگري است و دنياي خاص خود را داشته و ابعاد و الزامات خود را دارد لذا ايجاد بستري دموكراسي همراه با تمركز بر دانشآموز به عنوان ذينفع اصلي يادگيري از مهمترين ابعاد نگرشي يك معلم تراز جهاني است. اين تقسيمبندي سبب يكپارچگي و انسجام مؤلفههاي هر يك از اين حيطهها خواهد شد. بعد از اين كه اين مرحله با موفقيت انجام شد مي تونين كد شناسه گواهينامه خودتون رو مشاهده كنين. با داشتن اين مدرك مي توانيد كارت مربيگري دريافت كنيد. ماندگاري اين نوع رفتارها در يك دوره اشتغال به ماهيت تعمق يافته خصوصيات حرفهاي بستگي دارند؛ اما از سوي ديگر مهارت ارتباطي و شرايط كلاسي يك معيار بروندادي تلقي ميشود و به اساتيد كمك ميكند تا احساس دانشجويان درباره شرايط خلقشده توسط معلم كه انگيزش بازيگري آنها را تحت تأثير قرار ميدهد را درك كنند. اساتيد براي ايجاد يك تدريس اثربخش از راه و روشهاي خاصي استفاده كرده و با توجه به موضوعات درسي از آنها بهره ميجويند.
به عبارت ديگر، در صنايعي كه رقابتي هستند، مديران تلاش مي كنند تا بهتر فعاليت ها و امور را اداره كنند؛ در سازمان هايي كه اعضاي آنها دانش آموخته كالج ها هستند يا در نزديك دانشگاه ها قرار دارند همچنين، سازمان هايي كه همجوار سازماني با اقدامات بهبود يافته قرار دارند؛ تمايل دارند تا راه هاي مديريت اثربخش را انتخاب كنند و به كار ببرند. چنانچه مي خواهيد براي دريافت مدرك ICDL اقدام كنيد و به دنبال كسب اطلاعات دقيق در مورد اين مدرك رسمي هستيد، بهتر است اين مطلب را تا انتها بخوانيد. در صورت كسب حداقل نمره مورد نياز و قبولي در آزمون، موفق به اخذ اين مدرك خواهيد شد. بهمنظور بررسي دقت و صحت سؤالها و گويه هاي بهكاررفته در پرسشنامه روايي صوري و محتوايي، ضمن آنكه مورد تأييد متخصصان فن؛ 10 نفر از اساتيد دانشگاه شهيد مدني آذربايجان در اين زمينه قرار گرفت. براي دريافت مدرك ICDL از سازمان فني و حرفه اي بايد در آزمون هاي اين سازمان شركت كنيد و براي قبولي در اين آزمون بايد حتماٌ تسلط لازم و كافي را داشته باشيد، زيرا آزمون ذكر شده يك آزمون كاملاً جدي و رسمي است و هرگونه تخلف و دستكاري آن تقريباً غير ممكن است.
نتايج بدست آمده از آمار جمعيت شناختي نمونه پژوهش در خصوص جنسيت نشان داد كه 5/77 درصد از معلمان نمونه زن و 5/22 درصد مرد بوده اند. برابر با 83/0 و مقدار آزمون كرويت بارتلت برابر با 57/7114 كه در (001/0 ≥p) معنادار بود كه نشانه كفايت نمونه و متغيرهاي انتخابشده براي انجام تحليل عامل اكتشافي است. و حذف سؤالهاي با بار عاملي كمتر، از مقادير ويژه بالاتر از يك، بهعنوان ملاك انتخاب استفاده شد. تدريس ازجمله موضوعاتي است كه از گذشته تا به امروز جزو دغدغههاي اساسي پژوهشگران و نظريهپردازان تعليم و تربيت در سرتاسر جهان بوده است. با توجه به اين دستهبندي ايجادشده، نسبت به طراحي دو پرسشنامه بسته پاسخ با طيف ليكرت هم جهت بررسي تدريس اثربخش از ديدگاه استادان (وضع مطلوب) و هم براي اطلاع از وضعيت تدريس استادان به روش خود- گزارشي (وضعيت موجود) اقدام شد. اطلاعات بيشتر را مي توانيد در سايت فن اپ بخوانيد. تدريس اثربخش و مؤثر يكي از شاخصهاي آموزشوپرورش پويا ميباشد. همانگونه كه مشاهده ميشود، ميانگين و انحراف معيار تدريس اثربخش به ترتيب برابر 19/76 و 47/14 ميباشد و همچنين ميانگين و انحراف معيار تدريس خود-گزارشي به ترتيب 81/109 و 17/19 ميباشد. به عبارت ديگر، معنايي كه پديده براي فرد دارد، از تعامل اجتماعي بدست مي آيد و طي فرايند تفسيري اصلاح مي شود و به كار مي رود.
https://livemag.ir/2021/07/fan-app-intro/feed/ 0