وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰

به وبگاه تخصصي فناوري و موبايل هاي هوشمند جهان خوش آمديد.

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰

۱۳ بازديد

مدير مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي مي گويد نوروز وضعيت بارندگي كشور طي 1400 سال را توصيف مي كند ، “اكنون با بارش كم روبرو هستيم.” به گزارش گزارشگر يك از ابتداي آنلاين ماه ، سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرده است كه وضعيت بارندگي در ايران در پاييز و زمستان كمتر …

منبع: گزارشكر يك
وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰

وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰ https://reporter1.ir/وضعيت-بارش‌ها-در-ايران-طي-نوروز-۱۴۰۰/ گزارشگر يك Fri, 19 Mar 2021 20:47:13 0000 اجتماع https://reporter1.ir/وضعيت-بارش‌ها-در-ايران-طي-نوروز-۱۴۰۰/

مدير مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي مي گويد نوروز وضعيت بارندگي كشور طي 1400 سال را توصيف مي كند ، “اكنون با بارش كم روبرو هستيم.” به گزارش گزارشگر يك از ابتداي آنلاين ماه ، سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرده است كه وضعيت بارندگي در ايران در پاييز و زمستان كمتر …

منبع: گزارشكر يك
وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰

مدير مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي مي گويد نوروز وضعيت بارندگي كشور طي 1400 سال را توصيف مي كند ، “اكنون با بارش كم روبرو هستيم.”

به گزارش گزارشگر يك از ابتداي آنلاين ماه ، سازمان هواشناسي كشور پيش بيني كرده است كه وضعيت بارندگي در ايران در پاييز و زمستان كمتر از حد نرمال خواهد بود. بنابراين ، طبق اعلام مركز ملي مديريت بحران خشكسالي سازمان هواشناسي در ماه اكتبر ، ميزان بارندگي 1.5 ميلي متر كمتر از متوسط ​​بلند مدت بود و در ماه نوامبر ، 19 درصد كمتر از حد معمول بارندگي بود.

اگرچه گزارش شده است كه اين دو ماه از شرايط نگران كننده است ، اما با ورود سيستم بارشي به كشور در دسامبر 1999 ، اوضاع تا حدودي بهبود يافته و باعث شده است كه با بارندگي هاي خوب در دسامبر ، ايران حدود 10٪ كاهش يابد. بارش در مقايسه با متوسط ​​بلند مدت افزايش مي يابد.

آژانس هواشناسي اعلام كرد شرايط خوب بارندگي كشور مدت زيادي طول نكشيد زيرا زمستان هاي ايران بسيار كمتر و گرمتر از حد معمول بود ، زيرا كم بارشي ايران نگران كننده است و انتظار مي رود در ايران با خشكسالي شديد روبرو شود. پايان سال باراني.

در تهران زمستان 99 گرما را ثبت كنيد

از طرف ديگر ، در اين دوره ، دما در برخي مناطق به بالاترين حد خود رسيده است. احد وظيفه ، رئيس مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران در سازمان هواشناسي در فوريه با مصاحبه با گزارشگر يك ، اعلام كرد كه دماي تهران در فوريه به بالاترين حد خود رسيده است. به گفته وي ، كمترين دماي تهران در ايستگاه مهرآباد در 14 فوريه به 9 درجه سانتيگراد رسيد كه در مقايسه با متوسط ​​بلند مدت در تهران بي سابقه است.

وظايف مصاحبه جديد با گزارشگر يك وي در مورد وضعيت بارندگي هاي اخير كشور گفت: “از ابتداي آنلاين ماه حدود 108 ميلي متر باران در سراسر كشور داشته ايم.” اين رقم در حدود 34٪ ​​كمتر از ميانگين كشوري بلند مدت است و ميزان بارندگي ايران 39٪ نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.

سال گذشته (2009) يكي از سالهاي باراني خوب در اين كشور بود. در 99-98 سال ، ميزان بارش در كشور ما بيش از 290 ميلي متر بود كه در بلند مدت حدود 31 درصد افزايش داشت.

بارش در برخي مناطق 50 تا 90٪ كمتر از حد طبيعي است.

اگرچه ميزان بارندگي در بيشتر استان ها در سال باراني گذشته افزايش يافته است ، گروه ويژه مي گويد اكنون برخي از استان هاي جنوبي و شرقي 90 تا 50 درصد كمتر از حد معمول بارندگي دارند. به عنوان مثال ، ميزان بارندگي در سيستان و بلوچستان 93 درصد كمتر از متوسط ​​بلند مدت ، هرمزگان 90 درصد ، كرمان 64 درصد ، خراسان شمالي 43 درصد ، خراسان رضوي 50 درصد و فارس 40 درصد كمتر است.

وي ادامه مي دهد: شرايط بارندگي در شمال غربي كشور و در استان هاي تهران ، البرز و كازبين به شرايط طبيعي نزديك است اما به طور كلي در تمام ايالت هاي كشور بارندگي كمتري دارد.

من نگران وضعيت بارندگي در حوضه رودخانه جنوب غربي هستم.

يكي از نگراني هاي اصلي در سالهاي خشك و كم باران وضعيت رودخانه ها و تالاب هايي است كه حق آبه دريافت نمي كنند. مدير مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي با اشاره به اين نكته مي گويد: وضعيت بارندگي در حوضه رودخانه هاي جنوب غربي كشور از جمله سرشاخه هاي كرخه ، زاينده رود ، دز و كارون نگران كننده است. اكنون در شرايطي هستيم كه ميزان بارندگي كشور رو به كاهش است و در ماه هاي آينده جبران كم باران ايران نمي شود.

زمستان امسال دما حدود 1.3 درجه سانتيگراد بيشتر از حد معمول بود.

هوا در زمستان امسال ، به ويژه فوريه ، گرمتر از هر زمان ديگري بود و همانطور كه گفته شد ، دما در برخي مناطق ، از جمله تهران ، در بالاترين سطح قرار داشت. بر اساس اطلاعات موجود ، ميانگين دماي ملي در نيمه دوم فوريه در دراز مدت حدود 3 تا 4 درجه سانتيگراد افزايش يافته است ، ميانگين دما در استان اردبيل 6.4 درجه سانتيگراد و جانزان و گيلان 6.4 درجه سانتيگراد است. چربي آن 6.3 درجه سانتيگراد و سانتيگراد بالاتر از اندام بود.

اين وظيفه وضعيت دماي معمول زمستان امسال را توصيف مي كند. ميانگين دماي زمستان امسال حدود 1.3 درجه سانتيگراد بيشتر از حد معمول بود. اين ناهنجاري دما به ويژه در غرب و شمال غربي آشكار شد. دما در كردستان از سال قبل 2.4 درجه سانتيگراد ، 2.2 درجه سانتيگراد در لرستان ، 2.1 درجه سانتيگراد در چهار محال و بختياري و 2 درجه سانتيگراد در جنجان و ايلام بود. گزارش شده است.

به گفته وي ، دماي بالاتر از فوريه امسال قابل توجه بود و متوسط ​​دما براي اين ماه در حدود 2 تا 3 درجه سانتيگراد در شرايط بسيار عادي بود.

در نوروز 1400 ميزان بارش بسيار كم است.

همانطور كه مدل هاي آب و هوايي پيش بيني مي كنند ، بارندگي كم در اين كشور ادامه خواهد داشت و ايران مقدار زيادي از باران بهاري را به خود اختصاص نخواهد داد. مدير مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي گفت: پيش بيني هاي نوروز 1400 باران كمي را نشان مي دهد. از شمال شرقي است اما انتظار مي رود در شمال غربي و غرب باران ببارد و در قسمت مركزي تقريباً باران ببارد.

نتيجه گيري مي كند. از روز چهارشنبه آينده (4 آوريل) در مناطق شمالي بارش باران بيشتر پيش بيني مي شود. با اين وجود وضعيت بارندگي در كشور نگران كننده است و طبق همه مدل ها ميزان بارندگي در ايران در پايان بهار كمتر از حد معمول خواهد بود. بنابراين ، در برخي مناطق ، با خشكسالي بسيار شديدي روبرو هستيم. در همين حال ، پيش بيني مي شود دماي بهار نيز به دليل كاهش ورودي سيستم هاي بارشي داخلي و كاهش بارندگي ، از متوسط ​​بلند مدت بالاتر باشد.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
وضعيت بارش‌ها در ايران طي نوروز ۱۴۰۰

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.