پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ …
منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري https://reporter1.ir/الزامات-برگزاري-موفق-امتحانات-حضوري/ گزارشگر يك Sat, 15 May 2021 22:45:31 0000 اجتماع https://reporter1.ir/الزامات-برگزاري-موفق-امتحانات-حضوري/
پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ …
منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري
پايه هاي غيبت 1399-1400 در حال پايان است و طبق اعلام قبلي وزارت آموزش و پرورش ، ارزيابي تحصيلي براي همه پايه ها به روشي متفاوت از غياب انجام مي شود ، به روشي كه معلمان و مدارس را توانمند مي كند. و به دليل اهميت امتحان درجه 9 ، پايه 12 به صورت هماهنگ ، نهايي و رو در رو برگزار مي شود.
زهرا علي اكبري ، كارشناس آموزش در گفت وگو با گزارشگر يك ، گفت: وي در توضيح الزامات ارزيابي و ارزيابي سال تحصيلي جاري و ابعاد مختلفي كه مي توان گفت تقريباً وجود ندارد ، گفت: “امروز دانش آموزان نه تنها نياز به يادگيري مهارت هاي اوليه خواندن و نوشتن دارند ، بلكه به آنها توانايي رويارويي با دنياي هميشه در حال تغيير را مي دهند. آنها بايد قادر به تفكر ، تحليل و استدلال انتقادي باشند.
وي افزود: تغيير دانش و مهارت دانش آموزان به اهداف جديد يادگيري نياز دارد. اين اهداف جديد رابطه بين سنجش و آموزش را تغيير مي دهد. همه ما دوره امتحان را در مدرسه به ياد مي آوريم. يك تجربه دلهره آور نشستن روي نيمكت هنگام ورود به اتاق امتحان ، جستجوي نام و انتظار براي ما براي گرفتن يك سوال خالي و برگه اي كه بايد پر كنيم. بعضي اوقات در كف دست عرق مي كنيم ، فكر مي كنيم همه چيزهايي را كه طي چند هفته گذشته مرور كرده ايم و به ياد مي آوريم فراموش مي كنيم.
كارشناسان آموزش مي گويند شكي نيست كه امتحانات نقش مهمي در توسعه فرايندهاي يادگيري و سيستم هاي آموزشي دانش آموزان دارند. وي گفت: “آزمونها راهي عالي براي ارزيابي آنچه دانش آموزان در مورد يك موضوع خاص آموخته اند ، است.” در پايان امتحان ، تحقيق در مورد نتايج انجام مي شود ، و علاقه مندترين و به خاطر سپرده ترين قسمت درس هر دانش آموز مشخص مي شود. نقاط قوت و ضعف نيز با آزمايش قابل شناسايي است.
وي ادامه داد: “معلمان مي توانند ببينند كه در هنگام تدريس يك موضوع خاص در كلاس ، به چه موضوعاتي نياز به توجه بيشتري دارد.” با بزرگتر شدن دانش آموزان ، يادگيري مدرسه بايد مستندتر باشد. علاوه بر اين ، نتايج آزمون هاي درون مدرسه اي كه براي آموزش دانشجويان ادامه دارد ، به موسسات آموزش عالي اجازه مي دهد ارزيابي كنند كه آيا دانشجويان متقاضي رشته هاي متخلف قادر به پاسخگويي به تقاضاي بازار كار هستند.
علي اكبري خاطرنشان كرد: طبيعي است كه بخواهيم بدانيم دانش آموزان پس از تدريس موضوع چه مقدار ياد گرفته اند ، در چه سطحي قرار دارند و براي پيشرفت در سالهاي آينده چه برنامه هايي را در نظر مي گيرند. برنامه آموزشي و درجه كسب مهارت دانش آموزان در يك زمينه خاص.
وي ادامه داد: “در كشورهاي ديگر ، آموزش الكترونيكي از نظر نحوه اجراي آن و ارزيابي پيشرفت يادگيري در هنگام شيوع تاج با چالش هايي همراه است.” سيستم آموزشي روشهاي مختلفي را در فرايند آموزش و يادگيري براي پرداختن به اهداف آموزشي و شرايط بيماريهاي عفوني در پيش گرفته است ، اما آنچه مهم است نتيجه آموزش الكترونيكي است.
اين كارشناس آموزش خاطرنشان كرد كه آنها به دليل اهميت كلاس هاي 9 و 12 در كشور ما تصميم گرفتند خودشان در اين آزمون شركت كنند. بعضي از دانش آموزان از نظر اهميت نتايج آزمون كه فكر مي كنند موثرتر هستند زيرا تأثير مستقيمي بر مشاغل و مشاغل آينده دارند. پايه هاي 9 و 12 آموزش عمومي در اين دوره قرار مي گيرد. جدا از تصويب كميسيون آموزش عالي ، تصميم به شركت در اين آزمون حضوري مهم است ؛ اين دو سطح دو مقطع مهم براي ارزيابي سواد دانش آموزان در راهنمايي تحصيلي و پذيرش دانشگاه است و آزمون مجازي اندازه گيري واقعي اين است. .
وي ادامه داد: “هيچ رازي نيست كه دانش آموزان ميانبرهاي زيادي را براي شركت در آزمون هاي مجازي پيدا كرده اند و بر اساس يك مهم ، اين آزمون ها نمي توانند معيار مطلوبي و صحيح باشند.” تصميم وزارت آموزش و پرورش براي حضور در اين آزمون قابل توجيه است ، اما لازم است ظرفيت مدرسه و جامعه براي پذيرش مستقيم دانش آموزان بررسي شود.
علي اكبري افزود: “برخي از كارشناسان معتقدند كه سيستم آموزشي در كشورهاي ديگر كلاس ها را با شرايط خاص و همچنين امتحانات برگزار مي كند ، و البته اين گفته صحيح است ، اما در مدارس تجهيزات و تجهيزات آن كشور و چه تجهيزات آنها در كشور ما وجود دارد؟ حداقل 2 ساعت علاوه بر فواصل زماني ، تهويه مناسب و پروتكل هاي بهداشتي در طول آزمون ، زمان آزمون را بايد به دقت در نظر گرفت: آيا مدرسه بودجه اين كار را دارد يا اينكه اين مدرسه پرسنل لازم را براي شركت در آزمون دارد؟
وي با بيان اينكه “وقتي فضاي بيشتري براي امتحانات وجود دارد ، طبيعي است كه پرسنل بيشتري بايد سالن هاي سخنراني و كلاس ها را عهده دار شوند” ، اظهار داشت: يكي از مهمترين مشكلات آموزش و پرورش در كشور ما تصميم گيري از راه دور است. خوشبختانه اين مدارس هستند كه با وجود همه تنگناها و مشكلات ، هميشه در خط مقدم حل مشكلات و كاهش بيشتر نگراني ها و نگراني هاي خانواده هستند.
كارشناسان آموزش تأكيد كردند: “اگر آموزش و پرورش بخواهد به اين تصميم و عواقب آن افتخار كند ، نه تنها بايد زمينه را فراهم كند و شرايط را فراهم كند ، بلكه بايد به وعده هاي داده شده در اين زمينه ، از جمله موارد قصور ، عمل كند.” نيازهاي يادگيري ، فضاي استاندارد براي آزمايش ، ارائه امكانات بهداشتي به مدارس.
انتهاي پيام
منبع: گزارشكر يك
الزامات برگزاري موفق امتحانات حضوري